Sølvsuper helse- og velferdssenter
Vårt mål er å utmerke oss som medisinsk og tverrfaglig kompetansesenter på forebygging og behandling. Vår visjon er HELE MENNESKET – HELE TIDEN. Sølvsuper helse- og velferdssenter ønsker i tillegg å ha en funksjon i nærmiljøet - bli et allemannseie.
Sølvsuper helse- og velferdssenter har 80 sengeplasser fordelt på 6 avdelinger;
- 2 korttidsavdelinger (Kortbølgen og Mellombølgen)
- 1 avdeling med langtidsplasser for somatisk syke (Langbølgen)
- 1 avdeling for lindrende behandling/øyeblikkelig hjelp (Bølgen)
- 1 rehabiliteringsavdeling organisert under Rehabiliteringstjenesten
- 1 avdeling for multifunksjonshemmede barn/unge voksne som er organisert under Miljøtjenesten (Lillebølgen).
- Sølvsuper helse- og velferdssenter huser også 20 dagplasser i 1.etg. 10 plasser er forbeholdt målgruppe 19-67 år og 10 plasser for 67 år+. Organisert under Aktivitetstjenesten.
Avdelinger
- 1.etg dagsenter 19-67 år - 909 54 196
- 1.etg dagsenter 67+ år - 908 12 540
- 1.etg 1A Lillebølgen - 482 86 713
- 1.etg 1B Bølgen lindrende/korttid - 902 99 418
- 2.etg 2A Langbølgen - 904 10 567
- 2.etg 2B Rehabiliteringsavdelingen - 904 15 967
- 3.etg 3A Mellombølgen - 904 17 958
- 3.etg 3B Mellombølgen - 904 73 286
- 3.etg 3B sykepleier og KAD - 908 71 066
- 3.etg 3B KAD lege - 909 52 238
- 4.etg 4A Kortbølgen - 904 74 819
- 4.etg 4B Kortbølgen - 905 05 847
(oppdatert 20.09.2023)
Vi har mange frivillige som bidrar ut fra egne ønsker. Ønsker du å vite mer? Gå inn på frivillig.no eller ta direkte kontakt med kontaktperson for sykehjemmet. Vi har mange ansatte med høy fag- og realkompetanse. Vi har sammensatt tverrfaglig kompetanse i virksomheten. Bruker og pårørende har en sentral plass i vårt arbeid. Alt arbeidet baseres på etisk refleksjon. Sølvsuper helse- og velferdssenter er en sentral læringsarena for studenter både på grunn- og videreutdanning, lærlinger, elever og hospitanter. Tjenesten har som målsetning å arbeide for å bedre og vedlikeholde funksjonsevnen og livskvaliteten hos mennesker med sykdom eller funksjonsnedsettelse på grunn av skade, sykdom eller alder. Vi jobber sammen med bruker for å finne gode tiltak og løsninger for den enkelte. Vi ønsker å bidra til at våre brukere blir best mulig i stand til å mestre hverdagen utfra egne premisser. Fysioterapeutene kan bidra med: Fysioterapeutene bistår Bølgen, Mellombølgen og Kortbølgen. Ergoterapeuter arbeider med personer som opplever at sykdom, funksjonsnedsettelse eller miljøfaktorer påvirker mestring av daglige aktiviteter eller gjøremål. Ergoterapeuter tar utgangspunkt i hva som er viktig for den enkelte brukeren og bidrar til en trygg overgang fra institusjon til eget hjem. Ergoterapeutene kan bidra med: Ergoterapeutene bistår Bølgen, Mellombølgen og Kortbølgen. Personalet på avdelingen gjør en vurdering om pasienten har behov for ergo- og/eller fysioterapitjeneste, og sender henvisning ved behov. Brukerrådet skal være et bindeledd mellom beboere og personalet i sykehjemmet og kommunens politiske og administrative ledelse. Brukerrådet skal bidra til at beboerne får innflytelse på driften av sykehjemmet gjennom å ta opp aktuelle saker i rådet og med sykehjemmets ledelse. Brukerrådet skal medvirke til at sykehjemmet driftes etter lover, forskrifter og kommunens målsettinger vedtatt i kommunens handlingsplan. Tilbud
Kompetanse
Fysio-/ergoterapi Sølvsuper helse- og velferdssenter
Fysioterapi
Ergoterapi
Henvisning til tjenesten
Brukerråd
Vi har et stort møterom i 1.etg i bygget som kan benyttes til møter, kurs og andre aktiviteter. Rommet har projektor, lerret og lyd. Egen bærbar PC må medbringes. Rommet er også utstyrt med håndholdt mikrofon og mygg. All bespisning og drikke bestilles fra Kantine Sølvsuper Alternativt kan du sende en forespørsel på e-post til solvsuper@bodo.kommune.no Interne møter (Bodø kommune) bookes av den ansatte selv gjennom kalenderen i Outlook. Ønsker du å bestille møtemat fra kantina på Sølvsuper helse- og velferdssenter? Bestilling bør gjøres senest 1 uke før arrangementet. Denne varierer etter dagens tilbud. Ta kontakt Dersom det skal dekkes opp på forhånd og serveres, koster dette kr 5,- pr pers. Det samme gjelder opprydding etterpå. Bestillinger bør gjøres senest 1 uke i forkant av møtet. Husk å oppgi allergener. Endring i antall må gjøres senest 24 timer i forkant. Husk å oppgi ID/Ansvarsnummer/fakturainformasjon hvis det skal faktureres. For andre bestillinger/ønsker, ta kontakt. I parkeringsgarasjen-/kjelleren er det 73 parkeringsplasser som besøkende kan benytte seg av. Ingen parkeringsavgift! Nedkjøringen til parkeringsgarasjen er i enden av veien. Kjør forbi hovedinngang til du er nesten i Kirkeveien. Innkjøringen er lysregulert.Møterom Huldra, Kantine Sølvsuper, møtemat
Møterom Huldra
Rommet har en kapasitet på 70+ personer ved kino oppsett. Ved type klasseromsoppsett er det plass til ca 50 personer, dette er standard oppsett.Booking Huldra
Kantine Sølvsuper – møtemat
Kontaktinformasjon
Lunsj i kantina?
Meny
Utvalg Kr
Påsmurt møtemat baguette/foccacia/wraps o.l. 55,-
Fruktfat - pr pers 20,-
Kaffe/te 17,-
Formkaker 25,-
Lefser 15,-
Nøttemiks 20,-
Minisjokolade 10,-
Mineralvann 25,- Pådekking, servering, opprydding
Ved bestilling
Transport og parkering
Ved kommunale institusjoner og bofelleskap moderniseres pasient- og ansattevarslingsanleggene. De nye anleggene legger til rette for individuelle tilpasninger basert på den enkelte pasient/brukers behov. Det finnes to ulike typer anlegg fra to ulike leverandører, henholdsvis Sensio AS og Hepro AS. For nærmere informasjon Anleggene sender varsel til personalet ved ulike hendelser. Både pasient/bruker og personalet kan tilkalle hjelp via ulik sensorikk, og varslene går til personalets smarttelefoner. Personalet behandler varslene, og gir pasient/bruker nødvendig bistand. Institusjoner og bofelleskap med moderniserte anlegg informerer om dette ved innflytting. Alle pasienter/beboere kartlegges for å se hvilke behov vedkommende har og hvilken funksjonalitet på anleggene som kan dekket dette behovet. Den mest vanlige funksjonaliteten er beboer alarm i form av armbånd og RoomMate i form av sensor montert på vegg. For informasjon om funksjonalitet ta kontakt med personalet. Aktiv funksjonalitet er dokumentert i tiltaksplanen til den enkelte pasient/beboer. Tiltaksplanen ligger i den elektroniske pasientjournalen til den enkelte pasient/beboer.Pasient- og ansattevarsling
Hvordan fungerer anleggene?
Hvordan vet jeg om institusjonen/bofelleskapet jeg bor i har nytt anlegg?
Hvordan får jeg vite hvilken funksjonalitet jeg eller den jeg er pårørende til har?