Kontakt Bodø kommune
Henvendelser og spørsmål
Kontakt Servicetorget
Hos servicetorget kan du få informasjon og veiledning til alle tjenester i kommunen. Vi har publikums-PC-er tilgjengelig som du kan bruke til å levere søknader. Hvis det er noe du lurer på er det bare å spørre. Servicetorget har høy kompetanse på kommunens organisasjon og henviser deg til riktig instans hvis det er behov for det.
Send e-post: servicetorget@bodo.kommune.no
Servicetorg | Sentralbord | Rådhuset |
---|---|---|
Kl. 09:30 – 15:30 | kl. 09:00 – 10:00 og kl. 14:00 -15:00 | 08:00 – 15:30 |
Send post til Bodø kommune
- Send elektronisk post
-
- Sikker innsending: Send brev og dokumenter via sikker kanal
- Epost: postmottak@bodo.kommune.no
- Send papirpost til
- Bodø kommune
P.b. 319
8001 Bodø - Post over disk
- Ønsker du å levere post over disk, er raskeste vei til saksbehandler å levere posten i rådhuset. Her er det kort vei til kommunens sentralarkiv.
- Tenk på følgende før du sender post til oss
- All post til og fra kommunen er offentlig, om den ikke er taushetsbelagt. All post som er offentlig kommer på postlisten. Det betyr at du kan finne ditt brev omtalt, sitert eller gjengitt i sin helhet i avisen eller på nyhetene. E-post er ingen trygg forsendelse, send derfor ikke sensitive opplysninger i e-post. Den kan bli hentet av andre før den kommer frem til mottaker, havne på feil adresse eller lignende. Bruk sikker innsending av post.
Meld feil
Meld feil på vei, vann, avløp og miljø.
Ved akutte feil i ordinær arbeidstid: 75 55 50 00
Ved akutte feil utenfor arbeidstid: 75 54 68 50 (Brannvakta)
Fakturaadresse
Fakturaer til Bodø kommune
- 1. Elektronisk faktura
- Alle fakturaer til Bodø kommune skal sendes elektronisk i standardformatet EHF (Elektronisk handelsformat), jfr også Forskrift om elektronisk faktura i offentlige anskaffelser.
- 2. Fakturaadresse
- Fakturaer skal sendes til vår elektroniske adresse: 972418013
- 3. Fakturareferanse
- Alle fakturaer skal merkes med fakturareferanse som består av bokstavene ID etterfulgt av et firesifret ansvarsnummer (i formatet ID1234) i feltet «Deres ref» eller som angitt i vedlegget som viser nærmere tekniske spesifikasjoner.
Fakturareferansen skal oppgis av bestiller i Bodø kommune. Du kan også få oversikt over gyldige fakturareferanser ved å sende epost til regnskap@bodo.kommune.no.
Leverandører som allerede har avtalt annen type fakturareferanse fortsetter med bruk av denne. - 4. Andre krav til faktura
- Alle fakturaer skal stiles til Bodø kommune og tilfredsstille krav til salgsdokumenter i henhold til bokføringsforskriften § 5-1-1.
- 5. Overgangsordning
- Om faktura ikke kan sendes som EHF kan fakturaer for mindre engangsinnkjøp inntil videre sendes som PDF-dokument til faktura@bodo.kommune.no Dette gjelder ikke for avtaleleverandører og andre innkjøp iht lov om offentlige anskaffelser der EHF faktura er obligatorisk.
NB! Det skal kun være én faktura med vedlegg i hver PDF-fil.
- 6. Retur av faktura
- Bodø kommune tar ikke lenger imot papirfakturaer. Papirfakturaer vil bli returnert, og faktura anses ikke som mottatt før denne er tilsendt som EHF eller PDF. Det kan derfor ikke sendes purring på fakturaer som kun er sendt i papirformat.
- 7. Mer informasjon
- Du finner også informasjon på vår nettside. Om du har spørsmål eller kommentarer kan du sende e-post til regnskap@bodo.kommune.no så vil en av våre saksbehandlere ta kontakt. Du kan også ta direkte kontakt med Beslan Yashar Eslam (75 55 58 11) eller Tore Knappskog (75 55 58 29).
Teknisk spesifikasjon av fakturareferanse/ID-nummer
For elektroniske fakturaer skal ID-nummer (f.eks. ID1234) oppgis i ett av følgende elementer i xml-filen:
- I elementet <AccountingCost> på linjenivå, eksempelvis slik:
< cbc:AccountingCost>ID1234</cbc:AccountingCost>
eller - I elementet <AccountingCost> på hodenivå, eksempelvis slik:
< cbc:AccountingCost>ID1234</cbc:AccountingCost>
eller - I elementet AccountingCustomerParty/Party/Contact/ID, eksempelvis slik: <cac:AccountingCustomerParty><cac:Party><cac:Contact><cbc:ID>ID1234</cbc:ID>
Merk for øvrig:
- ID må skrives med store bokstaver.
- Ingen mellomrom mellom ID og tallene.
Ingen andre opplysninger i dette feltet.
(Om bestillers navn skal oppgis må dette settes i annet felt på fakturaen.)
Kontakt Tildelingskontoret
Enkel digital kontakt med Tildelingskontoret
Nå kan du kommunisere/sende melding til Tildelingskontoret på en sikker måte.
Har du spørsmål til oss, ønsker å gi oss en beskjed, eller ønsker råd og veiledning. Nå kan du gjøre det digitalt på en sikker måte.
Meldingstjenesten er under utprøving. Hjelp oss å teste løsningen ved å ta den i bruk.
Mediekontakt
Journalister kan benytte e-post til kommunikasjonsavdelinga. E-postboksen er bemannet innenfor arbeidstid.
Post til deg fra Bodø kommune
Bodø kommune sender posten elektronisk. Posten går til innbyggerens valgte postkasse om det er Altinn, digipost eller eBoks. Virksomheter og organisasjoner får all elektronisk post i Altinn.
Innbygger
Som innbygger anbefaler vi deg å opprette digipost eller eBoks, slik at du mottar posten i din egen digitale postkasse. De fleste offentlige virksomheter sender mer og mer post til digipost eller eBoks, slik at du vil ha god nytte i tiden fremover av at du opprettet postkassen. Opprett digital postkasse.
Velger du å få posten i Altinn, vil den bli sendt til deg på papir om du ikke henter den digitalt innen to dager. Å få posten på papir vil ta noe lengre tid enn om du mottar den elektronisk.
Ønsker du ikke å være digital kan du reservere deg i kontakt- og reservasjonsregisteret ved å logge på ww.norge.no eller ringe 800 30 300.
Virksomheter
Virksomheter og organisasjoner mottar all elektronisk post i Altinn og kan heller ikke reservere seg. Det er daglig leder eller styreleder som er tildelt roller i Altinn, men ved å delegere roller kan man styre hvem som kan hente post i Altinn på vegne av virksomheten/organisasjonen.
Min side
På min side får du tilgang til flere kommunale tjenester som kun er knyttet til deg.
- Mine fakturaer
- Her kan du se mottatte regninger fra kommunen og be om betalingsutsettelse.
- Mine eiendommer
- Her finner du informasjon knyttet til eiendommer du eier i Bodø kommune. Du finner informasjon om eiendomsareal, heftelser, vann og avløpstilknytning, eiendomsavgifter, eiendomsskatt samt kart over eiendommen.
- Barnehage
- I barnehageportalen kan du endre barnehagesøknad, svare på barnehagetilbud, endre kontaktopplysninger, si opp plassen og søke permisjon.
- Skole
- Her har du som foresatt tilgang til all informasjon som gjelder barnet ditt – anmerkninger, karakter, fravær, du kan sende meldinger til skolen, søke, endre og si opp SFO, og gi ulike samtykker.
- Post fra kommunen
- Her kan du se brev kommunen har sendt til deg elektronisk. Det er de samme brevene du ser i din elektroniske postboks om du har digipost, eboks eller altinn. Du kan også svare på brevene dine her.
- Send post til oss
- Her kan du sende oss post sikkert og trygt via eDialog.
- Fakturaer fra boligstiftelsen
- Har du kommunal bolig fra Bodø kommunale boligstiftelse vil du se dine husleiefakturaer her.
Vakttelefoner og viktige telefonnummer
Navn | Telefonnummer |
---|---|
Barnevernsvakta | 99 54 15 00 |
Stormen bibliotek/billettbestilling | 75 55 61 00 / 75 54 90 10 |
Iris | 75 50 75 50 |
Krisesenteret | 75 55 58 90 |
Legevakta | 116 117 |
Mattilsynet | 22 40 00 00 |
Viltnemda - ettersøk av skadet vilt | 02800 (politiet) |
Nordlandsbadet/Bodø Spektrum | 40 602 841 / 75 59 15 00 |
Salten brann | 75 55 74 05 |
Vannlekkasje eller tett kloakk kl 08:00-15:00 | 75 55 50 00 |
Ved akutte feil på vei, vann eller avløp utenfor ordinær arbeidstid 75 54 68 50 (Brannvakta)
Nødtelefoner:
Brann 110
Politi 112
Medisinsk nødtelefon/ambulanse 113