Hvem er med i brukerrådet?

Brukerrådet for Oppfølgingstjenesten psykisk helse og rus skal bestå av minst 4 -8 representanter. Disse kan være brukere/beboere fra tjenestene i kommunen eller medlemmer fra ulike bruker- og/eller pårørendeorganisasjoner i Bodø. I rådet stiller også Områdeleder, virksomhetsleder og en representant fra de ansatte i tjenestene.

Representanter fra bruker-/pårørende siden i rådet skal inneha leder og nestledervervene. Brukerrådet skal ha fire til seks møter i året.

Rådets oppgave er å drøfte og gi råd i saker, prosesser og utvikling, som angår tjenestens kvalitet og innhold. Det skal ikke behandle enkeltsaker eller personalsaker.

Brukerrådets representanter :

Leder:

• Tove-Mette Blix, Villa Vekst

Nestleder:

• Hans-Christian Bjerk, Barn av Rusmisbrukere (BaR)

Rådsmedlemmer:

• MARBORG
  • RIO - en landsdekkende brukerorganisasjon på rusfeltet
  • Mental Helse
  • NOK. Nordland
  • Spillavhengighet Norge
  • Pårørende ung Rus (PuR)