Forslag må være begrunnet og gi nødvendig informasjon for vurdering av kandidatene.

Kulturprisen kan tildeles en person, forening eller institusjon som har sitt virke i, eller spesiell tilknytning til Bodø kommune.

Vedkommende må ha gjort en spesiell innsats på det kulturelle området.

Kulturprisen er på kr 50 000.

Begrunnede forslag på kandidater sendes: postmottak@bodo.kommune.no

Frist for innsending er 1. mars 2022.

Om kulturprisen:

Bodø kommune har siden 1966, i 55 år, delt ut kulturpris til en person, forening eller institusjon som har sitt virke i Bodø, eller som har spesiell tilknytning til byen, som har gjort en stor innsats på det kulturelle området.

Bodø er en kulturby som preges av mangfold. Det er mange som bidrar til å utvikle det rike kulturlivet i Bodø kommune. Både de profesjonelle, men også alle ildsjelene som legger ned betydelig dugnadsinnsats i de mange frivillige lag og foreninger i Bodø.

Det er mange verdige ambassadører som gjør en uvurderlig innsats for å gjøre byen attraktiv og levende. Bodø kommune takker for alle forslag på gode kandidater til årets kulturpris.

LES OGSÅ: Jan Gunnar Hoff får Bodø kommunes kulturpris 2021