Bodø kommune foreslår å endre forskrift om gebyrer for saksbehandling og kontroll etter forurensningsregelverket, Bodø kommune, Nordland. Det foreslås å ta inn et nytt kapittel som omfatter gebyr for kontroll av forbud mot bruk av mineralolje til oppvarming av bygninger. I tillegg foreslås det retting av en feil hjemmel, samt flere mindre endringer som gjør forskriften mer dekkende.

Endringene og begrunnelsene for dem er tilgjengelig i dokumentene i menyen til høyre (nederst dersom du leser dette på liten skjerm).

Uttalelse til saken merkes 2023/9197 og sendes til Bodø kommune, postboks 319, 8001 Bodø eller til postmottak@bodo.kommune.noFrist for å gi uttalelse er satt til 20. mars 2024.

Forskrift om endring av forskrift om gebyrer for saksbehandling og kontroll etter forurensningsregelverket, Bodø kommune, Nordland. (PDF, 65KB)

Høringsnotat - forskrift om endring av forskrift om gebyrer for saksbehandling og kontroll etter forurensningsregelverket (PDF, 91KB)