Leder Byutvikling har etter delegert myndighet vedtatt at forslag til detaljreguleringsplan for Skålbunes hyttefelt, Godøya, kan sendes på høring og legges ut til offentlig ettersyn.

Hensikten med planen er å legge til rette for fortetting av eksisterende hytteområde ved Skålbunes. Forslagsstiller er Dag Lundbak Holding AS og plankonsulent er Arkitekt Even Aursand.

Planområdet ligger på sørsiden av Riksveg 17, ved Tekkelvika, og er på ca 35 dekar. Hoved-atkomsten til feltet vil være via veien; Tekkelvika, fra eksisterende kryss mot Riksveg 17. Det legges til rette for fortetting med inntil 11 nye hytter innenfor planområdet, foruten 6 eksisterende fritidsboliger.

Planområdet er i kommuneplanens arealdel avsatt til fritidsbebyggelse. Planområdet omfatter også den sørøstlige delen av detaljregulering for RV 17, Naurstadhøgda Godøystraumen, samt del av reguleringsplan for Skålbones- Tekkelvika, alternativ 2. Vedtak av denne planen vil oppheve de delene av underliggende planer som ligger innenfor planområdets avgrensning.

Innenfor planområdet er det planlagt ny fritidsbebyggelse, som fortetting av eksisterende hyttefelt. Tomtene avsatt til ny fritidsbebyggelse vil være på mellom ca. 700-1000m2 og ha en BYA på mellom 90m2 - 100m2. Det er satt gode rammer for terreng og landskapstilpasning, i samsvar med kravene i kommuneplanens arealdel. Feltet vil ha hovedatkomst via Tekkelvikveien i vest og det er avsatt plass til felles parkeringsplass ved innkjøringen til feltet, samt kjøreadkomst til nye fritidsboliger med parkering på hver tomt. Internt i feltet er det planlagt gangveier, samt friområde.

Det er laget en enkel 3D-modell som illustrerer hvordan bebyggelsen kan bli. Lenke tilgjengelig i menyen til høyre. Det anbefales å åpne 3D-modellen med nettleserne Microsoft Edge.

Planforslaget ligger til offentlig ettersyn på Servicetorget i Bodø Rådhus, Stormen Bibliotek og kommunens nettsider. Nærmere opplysninger fås ved henvendelse til saksbehandler Kjetil Christensen: kjetil.christensen@bodo.kommune.no.

Eventuelle merknader til planforslaget sendes skriftlig til Bodø Kommune, Byutvikling, Postboks 319, 8001 Bodø, eller til postmottak@bodo.kommune.no merket sak 2023/4958.

Høringsfristen er 23. november 2024.

Relevante dokumenter til saken er i menyen til høyre. Ved bruk av smarttelefon o.l er menyen under.