Enkel digital kontakt med helsepersonell
I Helsenorge kan innbygger og pårørende kommunisere digitalt med den kommunale helse og omsorgstjenesten.
Mottar du tjenester fra kommunen kan du nå kommunisere digital med helsepersonell via Helsenorge.no.
Bodø kommune er i gang med implementering og per nå er ikke alle tjenester i gang med Helsenorge. Tjenester vil fortløpende bli tilgjengelig på Helsenorge. Finner du ikke din tjeneste tilgjengelig så vent en stund og prøv igjen.
Innlogging via Helsenorge.no
Du logger inn på helsenorge.no via ID-porten (BankID, Buypass m.m.).
Du kan bruke tjenestene på Helsenorge på andres vegne, for eksempel for å hjelpe dem med å holde oversikten over deres helseopplysninger. Innhold Digihelse er en meldingstjeneste mellom den kommunale helse og omsorgstjenesten og innbygger. Du som innbygger benytter Helsenorge.no for å sende og motta meldinger. Digihelse / DigiHelsestasjon er en trygg digital løsning hvor du kan ha dialog i form av meldinger og kalender på Helsenorge.no. Meldingene vil bli en del av din journal. Bruk av DigiHelse/DigiHelsestasjon er frivillig. For deg som innbygger blir det enklere å ta kontakt med tjenesten når det passer deg, du slipper telefonkø og kan enkelt gi beskjed når det er nødvendig å endre eller avbestille avtaler/besøk. Bodø kommune kan ikke påvirke varslingsinnstillinger er satt opp i Helsenorge. Du kan selv gjøre endringer på de varslene du mottar. På denne siden https://www.helsenorge.no/kontaktinformasjon/ finner du en beskrivelse av de ulike varselkategoriene i Helsenorge. Har du haket av for «alle varsler» får du varsel om alle besøk utført av ansatte i Bodø kommune. Velger du Obligatoriske varsler eller Viktige varsler unngår du å få varsel om utførte hjemmebesøk. Endringene gjøres under Varseloppsett i Helsenorge På helsenorge.no og ks.no kan du lese mer om Digihelse. Blant annet fullmakt til å bruke Helsenorge på vegne av andre, sperre og/eller gjenåpne tilganger, hvordan informasjon om deg behandles med merFullmakt til tjenester på Helsenorge
Man må være over 16 år for å kunne gi fullmakt til å benytte tjenester på vegne av andre. Den som mottar fullmakten, må være over 18 år.
Hva er DigiHelse / DigiHelsestasjon?
Hva må til for å ta i bruk digital dialog?
Får du mange varsel om utførte hjemmebesøk fra Helsenorge?
(Profil og innstillinger - kontaktinformasjon - Hvordan skal Helsenorge varsle deg?)
Les mer om digital innbyggerdialog