Tirsdag 7. januar inviterer vi deg og alle andre Bodø-væringer til et folkemøte på rådhuset:

Agenda for møtet er:
-    Bodø kommune presenterer planlegging av ny bydel og parallelloppdraget.
-    De tre prosjektgruppene, som er involvert i oppdraget, presenterer seg selv og sin tilnærming til oppdraget.
-    Dialog, spørsmål og idémyldring med innbyggerne

Nå har du mulighet til å fortelle om dine idéer, hva som gjør at du trives og ikke trives i Bodø, hvilke utfordringer kan vi løse og hvilke muligheter har vi?

Sted: Folkeforum i første etasje i det nye rådhuset i Bodø.

Tid:  19.00

Facebook-arrangement: https://www.facebook.com/events/453743725311750/

LES OGSÅ: Nå starter planleggingen av Ny bydel i Bodø

Startskuddet går – blir du med?

Når vi nå skal flytte flyplassen i Bodø og lage ny bydel, har vi mulighet til å utvikle nøyaktig det vi har lyst til.

Vil du ha hus hvor du kan gro gulrot på taket, en botanisk hage som blir til restaurant på kvelden, barnehager og eldrehjem i samme bygg, null biler i sentrum, bygg med solcellepanel, universitet i byen, flere joggeruter, kunne gå på ski til jobb eller noe annet kult? Hva er viktig for deg?

Nå starter planleggingen av hvordan den framtidige nye bydelen i Bodø skal utvikles og utformes. Vi har leid inn tre forskjellige fagmiljø som skal komme med de beste innspillene og levere konkrete forslag som kommunen kan bruke i planlegging av den nye bydelen. Kommunen skal bruke forslagene til å lage en kommunedelplan for ny bydel som skal vedtas av bystyret 2022.

Det er viktig at Bodø-identiteten blir forankret i utformingen – og vi i kommunen trenger hjelp fra deg til å formidle denne til fagmiljøene.