Dette er første gang Bodø kommune lager en egen plan for å sikre skeives levekår i kommunen. Den skal inneholde konkrete tiltak som gjør Bodø til en god kommune å bo, i uavhengig av seksuell orientering eller kjønnsidentitet.

Planen utarbeides i samarbeid med de skeive organisasjonene. I tillegg ønsker vi å involvere så mange som mulig: både skeive og befolkningen ellers.

Vi ønsker derfor innspill på hva vi som kommune kan gjøre for å sikre kjønns- og seksualitetsmangfold, med god tilgjengelighet til de kommunale tjenestene.

SLIK KAN DU MEDVIRKE

I arbeidet med handlingsplanen har vi lagt opp til flere muligheter for medvirkning.

ÅPEN INNSPILLSKANAL

Du kan sende oss et skriftlig innspill, enten digitalt eller i posten.

Bodø kommune inviterer til åpent innspillsmøte 14. mars 2024

Sted: Folkeforum rådhuset

Klokkeslett: 18:00-20:00

Her vil du få informasjon om planarbeidet og en innledning fra likestillingsenteret KUN. Etterpå åpner vi for spørsmål og innspill.

Info-del og innledning vil strømmes på Bodø kommunes Youtube-kanal og vil være tilgjengelig på kommunens nettside (deltakere vil ikke filmes).

Lenke til sendingen: https://www.youtube.com/watch?v=W554HafbesQ