Innkjøpskontoret
Innkjøpskontoret i Bodø kommune har ansvaret for:
- Inngåelse av rammeavtaler
- Bistand til tjenesteenhetene i større anskaffelsesprosjekter
- Opplæring og veiledning innenfor anskaffelser, lov og regelverk om offentlige anskaffelser
- Opplæring i Ajour Innkjøpsportal for godkjente bestillere i kommunen
- Bodø kommune er vertskommune for en felles samordnet innkjøpstjeneste i Salten, SIIS
Sentrale oppgaver:
- Koordinering av anskaffelser, herunder rammeavtaler, større investeringskjøp og rådgivning i innkjøpsspørsmål
- Veiledning og opplæring i lov og forskrifter om offentlige anskaffelser
- Utarbeidelse og utvikling av konkurransegrunnlag/avtaler Videreutvikling av et tverrfaglig innkjøpssamarbeid med tjenesteenhetene i kommunene
- Oppfølging og gjennomføring av anskaffelsesprosesser
- Informasjon og veiledning til avdelingene/tjenesteenhetene
- Leverandørutvikling