Han kommer fra jobben som virksomhetsleder for Hovdejordet og Vollsletta sykehjem.

Etter snart fem år i jobben som virksomhetsleder ser Øyen nå fram til å ta fatt på nye utfordringer.

– Jeg vet at dette er et stort og omfattende område og jeg er ydmyk med tanke på den rollen jeg nå skal inn i. Dette er en viktig jobb innenfor et område som er i sterk vekst og utvikling, sier han.

Øyen har fra tidligere lang fartstid som leder også i Nordlandssykehuset, han er utdannet sykepleier og har en master i helseledelse.

– Den erfaringen jeg har fra tidligere, og ikke minst det at jeg kjenner kommunen godt gjennom mine år som virksomhetsleder på sykehjem er noe jeg tar med meg videre i den nye jobben, sier Øyen.

Avdelingsdirektør i helse- og omsorgsavdelingen, Arne Myrland, er svært godt fornøyd med at Øyen har takket ja til denne viktige jobben i kommunen.

– Hjemmetjenestene skal i stor vekst fremover, og vi må utvikle nye måter å gi tjenester på, samtidig som vi skal lykkes med å beholde og rekruttere flere ansatte, sier Myrland og fortsetter:

– Vidar har solid erfaring som leder og da særlig med innovasjon og endringsledelse. I tillegg er han en leder som lykkes med å håndtere krevende driftsrammer sammen med en stor omsorg for sine ansatte. Jeg gleder meg til å få han med i HO sin ledergruppe.

Vidar Øyen overtar stillingen etter Liv Bente Sælø og begynner i sin nye jobb 1. mai.

– Jeg ser fram til å bli kjent med enda flere dyktige medarbeidere og ledere i en godt drevet organisasjon, sier Vidar Øyen.