Bodø kommune har denne uken mottatt varsel om at 35 medlemmer av Utdanningsforbundet, som er medarbeidere på skoler i Bodø kommune, tas ut i streik fra og med mandag 22. august.

De 35 medarbeiderne er altså fordelt på flere skoler i Bodø kommune, men det er først og fremst Bankgata ungdomsskole som blir rammet i dette streikeuttaket – der 27 lærere tas ut i streik fra mandag 22. august, som også er første skoledag for elevene etter sommerferien.

Under følger en oversikt over konsekvenser for ulike skoler i neste uke, i forbindelse med opptrapping av streiken mandag:

Bankgata ungdomsskole:

• Bankgata ungdomsskole har 27 lærere som er tatt ut i streik fra 22.08.22.

Dette gir følgende konsekvenser for elevene:

• Det blir ingen undervisning for elevene på 8., 9. og 10. trinn, med følgende unntak:
    • 9c som vil få undervisning i norsk og krle.
    • 9. og 10. trinn vil få spanskundervisning
    • 10. trinn vil få franskundervisning
    • Elevene i Minibanken og innføringsklassen vil få et begrenset tilbud.

• Klassene og elevene som vil få et begrenset tilbud vil motta egen informasjon om organiseringen av dette.

Østbyen skole:

• Østbyen skole har én lærer som er tatt ut i streik fra 22.08.22.

Konsekvenser for elevene:

• Elevene på 6. trinn mister undervisning 3 halve dager (8 t a 45 minutter pr. elev).
  • Resten av dagene tilbys de undervisning / tilsyn.
  • Dette medfører også at all spesialundervisning utgår.

Mørkvedmarka skole:

• Mørkvedmarka skole har en lærer som er tatt ut i streik fra 22.08.22.

Konsekvenser for elevene:

• Én klasse på 5.trinn vil få et redusert skoletilbud, undervisning ca. 17 timer pr. uke.

Alstad U:

• Rådgivertjenesten ved skolen rammes og tilbudet utgår fra og med skolestart.
  • Elever med psykisk utviklingshemming mister sine pedagogtimer, andre elever mister spesialundervisning.
  • Diverse timer utgår og elever mister timer i fag, må permitteres i deler av skoledagen.