Beredskapsrådet ledes av ordfører og er en viktig arena for samordning og koordinering av beredskapsarbeidet i Bodø kommune.

Rådet består av representanter for politisk og administrativ ledelse i Bodø kommune, nødetater, infrastruktureiere, næringsliv og frivillige organisasjoner.

På agendaen for møtet sto blant annet gjensidig orientering om beredskapsrelatert arbeid hos deltagerne, aktivitet i kommunen det kommende året og dialog om næringslivets rolle i totalberedskapen.

Til slutt ble det også signert nye, reviderte samarbeidsavtaler mellom Bodø kommune og Sanitetsforeningens omsorgsberedskapsgruppe, samt Bodø kommune og Bodø Røde Kors.

Ordfører Odd Emil Ingebrigtsen, Liv Johansen (Sanitetsforeningen), og Erik-Andre Sølberg (Røde Kors) signerte for partene.

– Dette er viktige avtale som skal være med å styrke det gode samarbeidet mellom partene, og som gir mulighet for bistand når kommunen må håndtere større hendelser, sier ordfører Odd Emil Ingebrigtsen.

Flere personer som er fotografert inne i bystyresalen på rådhuset.