– Vi er veldig fornøyde med at han har takket ja til stillingen og ser fram til å få Rune med oss på laget for å få bassengprosjektet trygt i havn, og for den videre utviklingen av Bodø Spektrum som en ledende idretts- og kulturarena i Bodø og regionen, sier styreleder Torild Nordland i Bodø Spektrum.

Rune Lund Sommerseth kommer fra jobben som rådgiver ved økonomikontoret i Bodø kommune, og har før det ti års erfaring fra idrettsseksjonen ved kulturkontoret i kommunen.

– Jeg er stolt over tilliten som styret viser meg og ser fram til å fortsette utviklingen av Bodø Spektrum. Det blir spesielt viktig å få det nye bassenget i drift i løpet av året, og jeg gleder meg til å bli kjent med Bodø Spektrum – alle nåværende og framtidige brukere, samt samarbeidspartnere, sier Rune Lund Sommerseth og fortsetter:

– Steinar Bang Hansen har siden foretaket ble etablert, lagt et godt fundament for videre utvikling. Det er derfor med stor ydmykhet jeg tar fatt på denne jobben.

Rune Lund Sommerseth begynner i sin nye jobb medio april 2023.