Hunstad kommer fra jobben som journalist og videosjef i Bodø Nu, en jobb han har hatt de siste åtte årene.

I sin nye jobb i Bodø kommune vil Hunstad få ansvarsområder som Bypakke Bodø, videoproduksjon, streaming og intern-kommunikasjon.

– Det å få muligheten til å fortsette med arbeidsoppgaver som jeg er veldig glad i på en ny arbeidsplass, er fantastisk, sier Hunstad som blir en del av Kommunikasjonsenheten i Bodø kommune.

– Jeg gleder meg til å komme inn i kommunen og til et arbeidsmiljø med masse kompetanse rundt meg og dyktige folk innen forskjellige fagområder. Og så er det en kommunikasjonsenhet der det har vært en del utskiftninger i det siste, og det blir fint å få være med å forme et nytt og spennende team, sier Preben Hunstad.

Det er ennå ikke avklart når Preben Hunstad begynner i sin nye jobb.

Kommunikasjonssjefen er svært godt fornøyd med ansettelsen.

– Preben Hunstad har kompetansen som Bodø kommune etterspør og har lang erfaring innen foto og medieproduksjon, sier kommunikasjonssjef Tord Berthinussen i Bodø kommune.