Bodø kommune legger til rette for selvtesting og har utlevering av hurtigtester.

Hovedlageret for utlevering av hurtigtester i Bodø er fortsatt vaksinesenteret i Havnegata 9 (Postgården) i sentrum, men nå er det også åpnet for utlevering av hurtigtester på Mørkved, Kjerringøy og Skjerstad.

Alle som skal hente tester oppfordres til å bruke munnbind.

Du kan ikke få hurtigtest av kommunen om du trenger å teste deg før et arrangement, for at du skal ut på en reise eller for at du kjenner uro for å være smittet uten at du er definert som nærkontakt eller har symptomer. Nasjonale regler slår fast at slike tilfeller ikke kvalifiserer til gratis test. Ved slike ønsker/behov om testing så må du kjøpe tester på apoteket.

Her er oppdatert informasjon på Bodø kommunes nettside:

HOVEDLAGER FOR UTDELING AV HURTIGTESTER:

• Vaksinesenteret i Havnegata 9 (Postgården) i Bodø sentrum.
  • Hverdager: 17:00 – 19:00
  • Helg: 13:00 – 15:00

UTLEVERING AV HURTIGTESTER ANDRE STEDER I KOMMUNEN:

• Kjerringøy: BoGodt alle dager mellom kl.11:00 og 13:00.
  • Bydel Skjerstad: Kommunehuset i Misvær i 1.etasje: mandag til fredag mellom kl. 12.00 – 14.00
  • Mørkved: Nord universitet ved info-skranken, rett innenfor hovedinngangen mandag til fredag mellom kl. 10:00 og 14:00 (stengt i lunsjen 11.00-11.30)