– Vi er veldig glade for at vi nå er tilbake med kommunens nyttårsfeiring i Rensåsen slik den var før pandemien, sier kommunikasjonssjef Tord Berthinussen.

Fakkeltog og fyrverkeri

Som tidligere blir det fakkeltog i forkant av arrangementet – både fra Rådhusparken med start klokken 17:30 og fra Saltvern skole med start klokken 17:15.

Arrangementet i Rensåsparken starter klokken 18:00 – med ordførerens tale, samt framføring av «Deilig er jorden».

Nyttårsfeiringen i Rensåsparken avsluttes som vanlig med et stort fyrverkeri.

Arrangementet streames og kan følges via bodo.kommune.no.

Etter arrangementet kan sendingen ses i opptak.

Tradisjon

Tradisjonen med nyttårsfeiring i regi av Bodø kommune har vart siden årtusenskiftet, nyttårsaften 1999, og har hvert år samlet tusenvis av bodøværinger i Rensåsparken, med unntak av nyttårsaften 2015 da arrangementet ble flyttet til havna.

Unntak ble det også i 2020 og 2021- med pandemi og smitteverntilak, og Bodø kommunes nyttårsfeiring ble gjennomført som digitale arrangementer.