Fra mandag 12. juni holder Nordlandsbadet og Spektrum velvære midlertidig stengt til og med november 2023.

Bakgrunnen for stengingen er at det nye konkurransebassenget skal bygges sammen med det eksisterende Nordlandsbadet.

– Kommunens nye storstue, konkurransebassenget, begynner å ta form, og vi gleder oss stort til at aktive svømmere, mosjonister og alle våre gjester kan ta anlegget i bruk, skriver Bodø Spektrum i en pressemelding tirsdag.

– Vi er spente og utålmodig etter å komme i gang med driften. Det nye konkurransebassenget vil sammen med Nordlandsbadet gi et unikt tilbud til befolkningen i hele regionen, med et mangfold av aktiviteter. Bodø Spektrum ønsker å takke alle for tålmodigheten under byggeprosessen og vi gleder oss til å ønske alle velkommen til hele anlegget når dørene åpnes i november, står det videre i pressemeldingen.