Den nyopprettede boligtjenesten vil bestå av boligkontoret, det midlertidige botilbudet Bolig nu og tjenesten Housing First.

Lise Henriette Rånes kommer fra stillingen som boligrådgiver i staben til helse- og omsorgsavdelingen.

– Jeg gleder meg stort til å ta fatt på oppgaven med å lede og videreutvikle det boligsosiale arbeidet i kommune, i samarbeid med dyktige ansatte, sier Rånes.

Styrker fagfeltet

Den nye stillingen er et resultat av at Bodø kommune nå samler flere enheter som arbeider med det boligsosiale arbeidet i et felles tjenesteområde.

Å samle flere enheter i en felles boligtjeneste vil styrke kommunens boligsosiale arbeid og bidra til at bolig- og tjenestetilbud ses i tettere sammenheng.

– Gode kunnskaper

Avdelingsdirektør i helse- og omsorgsavdelingen, Arne Myrland, er svært godt fornøyd med at Rånes har takket ja til denne viktige jobben i kommunen.

– Med Lise får vi en leder med svært gode kunnskaper om våre boligsosiale utfordringer og ikke minst; mulige løsninger, sier Myrland.

Bred erfaring

Lise Henriette Rånes har bred erfaring fra det boligsosiale arbeidet. Hun har de senere år hatt ansvaret for kommunens boligplaner og ledet det boligsosiale utviklingsarbeidet i kommunen. Hun har utdannelse innen sosialfag og samfunnsplanlegging og har en mastergrad i ledelse.

Rånes begynner i sin nye jobb 1. april.