Etter flere års byggetid ble Bodø og regionens nye topp moderne konkurransebasseng åpnet av Bodøs ordfører Odd Emil Ingebrigtsen.

Formidabel jobb

- Han fremholdt den formidable jobben som er gjort av alle interessenter i prosjektet. Dette vil øke attraksjonskraften til Bodø. Nå gjelder det at flest mulig av Bodøværingene og resten av regionen vår tar bassenget i bruk.

NM i kortbane

-Senere i år skal anlegget være vertskap for NM i kortbane, hvor Bodø svømmeklubb skal være teknisk arrangør.

Hoppet i vannet

- Det er om at flest mulig bruker bassenget fremover, avsluttet ordføreren med, før han selv sporty hoppet i vannet

Påtroppende styreleder Brita Bjørnbakk

- Bassenget vil bli brukt av nye generasjoner idrettsutøvere fremover, og fremtidige svømmestjerner vil her ta sine første svømmetak. Det vil være barn som lærer å svømme her. Det vil være voksne som søker helsefremmende aktiviteter, fremholdt Brita Bjørnbakk.

Svømming er ikke bare en sport

- Svømming er en ferdighet som kan redde liv. Svømming kan gi livslang glede ved bevegelse i vann. Mennesker i alle aldre kan komme for å nyte en ev de mest skånsomme former for aktivitet.

- Brita Bjørnbakk takket avslutningsvis også alle involverte i prosjektet for innsatsen.

Norges Svømmeforbund representert

Erlend Alstad fra Norges Svømmeforbund deltok også på åpningen.

- Bodø og regionen har fått et storslått og flott anlegg for fremtiden. Anlegget er topp moderne med alle fasiliteter, skrøt Alstad.

Brita Bjørnbakk står bak en mikrofon. Det er gulv med fliser og vegger med tre, Det er glass bak også.

Påtroppende styreleder Brita Bjørnbakk holdt åpningstale.

Erlend Alstad fra Norges Svømmeforbund holdt tale. Vi ser fliser, glassvegger og søyler av tre.

Erlend Alstad fra Norges Svømmeforbund holdt åpningstale.

Mange mennesker sitter på benker. Vi ser ett basseng og vegger rundt

Mange inviterte gjester deltok på åpning av konkurransebassenget.

Ordføreren hopper i bassenget. Vi ser fliser, vegger av glass og søyler av tre.

Ordører Odd Emil Ingebrigtsen oppfordet til bruk av det nye bassenget, og hoppet selv uti etter sin åpningstale.

Vi ser ett basseng med vann i. Det er fliser rundt og glassvegger i toppen.

Det nye konkurransebassenget er et vakkert skue.

Vi ser en sauna. Det er glassdør og trevegger med benker inni.

Det er en flott Sauna i tilknytning til det nye bassenget.