Bodø kommune ønsker gjennom dialogen  å avdekke om det er interesse hos leverandørmarkedet til å være med i et utviklingsløp. Gjennom en dialogkonferanse ønsker kommunen å dele sine visjoner og ønsker for fremtidens løsninger for dokumentasjon, klinisk funksjonalitet og beslutningsstøtte, med tilhørende økosystem for deling av data. Kommunen vil presentere hva man tenker, og hvorfor man tenker slik.

Videre ønsker kommunen også å skissere hvilke fremtidsplaner man kan se for seg i det lange løp og få innspill fra leverandørene på kommunens tanker og ambisjoner. Man ønsker også å opparbeide innsikt i leverandørenes planer for utvikling av nye løsninger eller funksjonalitet, eventuelt videreutvikling av allerede eksisterende løsninger.

Dialogaktivitetene skal bestå av flere steg. Kommunen avholder først en dialogkonferanse der kommunen presenterer visjoner, ambisjoner og mål for anskaffelsen. Dialogkonferansen åpnes også for andre kommuner og  interessenter som ønsker å være medlyttere til dialogen mellom kommunen og leverandørene.

Dialogkonferansen blir digital, og avholdes den 14. november fra kl. 12.00-14.00. Det er mulig å melde seg på her: