Konferansen er i regi av Norsk kommunalteknisk forening (NKF) og foregår i år i Bodø og på Scandic Havet torsdag 17. og fredag 18. november.

- Med gode eksempler fra norske kommuner skal vi i løpet av to spennende dager bli bedre rustet til å holde veidrift og veivedlikehold gjennom vinteren, skriver NKF om konferansen Vinterdrift 2022.

Det er 130 personer påmeldt til konferansen i Bodø, og i tillegg kan de som ikke møter følge hele konferansen digitalt på Teams.

- Viktig konferanse

Bodø kommune er sterkt representert i årets program, med flere foredragsholdere.

Torsdag morgen vil avdelingsdirektør Knut Hernes i teknisk avdeling ønske velkommen til Bodø, mens leder for byteknikk Bjørn Inge Ingvaldsen skal holde innlegget «Vinterdrift i Bodø – slik løser vi det her».

- Vi setter pris på at NKF legger en så viktig konferanse til Bodø, der vi kan samles med likesinnede fagfolk og leverandører, og diskutere et område som vinterdrift - noe som betyr mye for mange i Norge. I tillegg har det skjedd mye på dette området, for eksempel med digitalisering av roder og programvare, sier Bjørn Inge Ingvaldsen.

Han sier byteknikk har vært med i programkomiteen fram mot konferansen

-  Bodø kommune skal ha flere innlegg om temaet under konferansen, der vi forteller hvordan vi håndterer vinterdrift, vinterdrift på idrettsanlegg samt vinterbelysning i Bodø, sier Bjørn Inge Ingvaldsen.

Flere kommuner

Det er mange innlegg på programmet og flere andre kommuner er representert.

Fra Oslo kommune skal Joakim Hjertum, seksjonssjef for veidrift og vedlikehold ved Bymiljøetaten, snakke om strategisk planlegging av snøhåndtering fra vei, og lokal snøhåndtering versus deponering av snø.

Les mer om konferansen og programmet her.