–  Selv om det er lov å ta oppdrag på siden av jobben, så lenge de ikke er i konflikt med kommunens interesser, så ønsker jeg ikke at det skal kunne stilles noen som helst spørsmålstegn med min rolle. Det er viktigere for meg, enn å påta meg et mindre antall oppdrag på fritiden. Derfor velger jeg å ikke benytte meg av avtalen om å kunne gjøre dette, og legger aktiviteten i bedriften på is når jeg begynner i jobben som samfunns- og næringsdirektør, sier Bjarmann-Simonsen.

– Daniel har orientert meg om sine vurderinger og jeg synes det er en god beslutning. Daniel skal ha en veldig viktig stilling i Bodø kommune og det er fint at dette nå er avklart i god tid før tiltredelse som avtalt, sier kommunedirektør Kjell Hugvik.

– Vi har store oppgaver vi skal løse for utviklingen av Bodø og Salten fremover, det var motivasjonen for å gå inn i jobben. Dette vil jeg ha fullt trykk på når jeg begynner i jobben over sommeren, avslutter Daniel Bjarmann-Simonsen.