Alle frivillige lag og foreninger inviteres til å vise frem seg selv og sine aktiviteter på stand i Bodø sentrum lørdag 21. mai klokken 11:00 til 15:00.

- Vi har reservert Glasshuset, området utenfor Stormen Konserthus og Rådhusplassen til organisasjoner som vil være med på festen, opplyser Bodø Frivilligsentral i en pressemelding.

Generasjonslekene
Som en del av Frivillighetsfestivalen arrangerer frivillige lag og foreninger samtidig Generasjonslekene i Bodø på Rådhusplassen. (PDF, 3MB)

Her sørger frivilligheten i samarbeid med kommunen for en fin arena der både to, tre og fire generasjoner kan være sammen og konkurrere med andre.

Aktivitetene er i hovedsak fysiske, men er slik at alle skal kunne delta – uansett fysiske forutsettinger.

Lagene skal ha minimum to generasjoner, men det trenger ikke å være et "familielag".  Her kan man invitere med seg en god nabo eller en kollega.

Mangfoldet av frivillighet
Målet med festivalen er å vise mangfoldet av frivillighet i Bodø kommune.

Alle lag og foreninger får her en flott anledning til å vise frem sin organisasjon og mulighet til å rekruttere både nye medlemmer og frivillige.

Litt praktisk informasjon:

• Alle utstillerne får to gratis parkeringsbevis i Bodø sentrum.
  • Utstiller vil få tildelt en fast plass, det vil være kart over hvor alle utstillere skal stå.
  • Organisasjonen har selv ansvar for sitt standområde, derav å rigge opp/ned og skaffe det de trenger av bord, stoler og annet utstyr for å stå på stand.
  • Festivalen foregår fra kl. 11.00-15.00
  • Det er gratis å stille ut, inkludert tilgang til strøm (må avtales for de som trenger det).
  • For nærmere informasjon eller påmelding kontakt Bodø Frivilligsentral ved Ingrid Simonsen.