Tema var samarbeidsavtalen mellom kommunen og Røde Kors og støtten kommunen har fått fra Røde Kors under pandemien og flyktingkrisen. – Vi er svært godt fornøyd med bidragene fra Bodø Røde Kors, både under pandemien og i andre sammenhenger, sier kommunedirektør Kjell Hugvik.

Møtet var også en mulighet for de to partene å diskutere hva de kunne bidra med for å styrke samarbeidet og sikre en mer effektiv håndtering av utfordringene.

Generalsekretær Anne Bergh har en solid bakgrunn innen ledelse, med erfaring fra arbeid i Folkehelseinstituttet, samt kompetanse på frivillighet fra tidligere arbeid i Røde Kors.

Samarbeidsavtalen mellom Bodø Kommune og Røde Kors vil fortsette å være en viktig faktor for å håndtere utfordringene som kommunen kan stå i på kort varsel. Kommunedirektør Kjell Hugvik og generalsekretær Anne Bergh har uttrykt sin tillit til at samarbeidet fortsatt vil være produktivt. Begge parter ser frem til fortsatt samarbeid, og de er overbevist om at samarbeidet vil bidra til å sikre at de som trenger det mest, får den støtten de trenger.