- Det er med stolthet og ydmykhet jeg tar over rollen som konsernsjef i Bodø Energi, sier Fjellstad.

Den beste kandidaten

Monica Fjellstad er i dag direktør for BE Varme, et datterselskap av Bodø Energi AS. Stig Fossum er styreleder i konsernet.

– Vi har vært gjennom en grundig prosess med tre intervjurunder. Vi er svært glade for at Monica har takket ja til jobbtilbudet, og jeg er helt sikker på hun blir en god konsernsjef som tar selskapet inn i framtida. Hun er solid, framoverlent og den klart beste kandidaten til å lede Bodø Energi, sier Fossum og legger til; -så er det jo ekstra artig at selskapet får sin første kvinnelige konsernsjef etter mer enn 110 års drift.

Starter 1.august

Monica Fjellstad har vært en del av ledergruppen i Bodø Energi AS i 10 år, og hun har også erfaring som bygningssjef i Bodø kommune, som regionsjef i Mesta og fra utbyggingsselskapet MG Prosjekt.

Hun starter i jobben som konsernsjef 1.august og får dermed en overlappingstid på en måned med sin forgjenger Arne Juell.

Gleder seg

- Jeg ser frem til å lede arbeidet med å videreutvikle Bodø energi, skape fornybare energiløsninger og bidra til bærekraftig utvikling av samfunnet.

Jeg gleder meg veldig til å ta fatt på dette arbeidet sammen med alle de dyktige og engasjerte medarbeiderne i hele Bodø Energi konsernet, sier Monica Fjellstad.