- Dette betyr at beboerne i området får en sikker og god vei som kommunen kan overta for videre drift og vedlikehold, sier avdelingsdirektør Knut Hernes i Bodø kommune.

Flere går sammen

Det er Nordasfalt AS, Sparebanken Nord-Norge, byggmester Erling Skipnes AS, selskapet Nyhamn, Arnøybygg og privatpersoner som har gått sammen og betaler for ferdigstillelse av veien som er kostnadsberegnet til seks millioner kroner. Det skjer etter at selskapet som hadde ansvaret for feltet og veien , Bremnes Eiendom, gikk til skifteretten og slo seg selv konkurs.- Jeg vil berømme selskapene som nå har gått sammen og tatt ansvar, sier Hernes.

Avtale med Nordasfalt

Det er Nordasfalt som skal stå for ferdigstillelsen av veien. – Vi setter i gang arbeidet så raskt som mulig, og tar sikte på at veien skal stå ferdig til våren, sier adm.dir Ove Andreassen i Nordasfalt AS.