Hun overtar jobben etter Tord Berthinussen som har jobbet som kommunikasjonssjef i kommunen i 12 år.

– Vi er svært godt fornøyde med å få Anne May som kommunikasjonssjef i kommunen. Med sin solide erfaring blir Anne May en viktig medspiller i tida framover, sier assisterende kommunedirektør Anna Welle.

Anne May Knudsen kommer fra jobben som direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Helse Nord RHF.

Hun har tidligere jobbet mange år som kommunikasjonsrådgiver i Helse Nord, samt at hun har erfaring som journalist i NRK Nordland og andre medier.

– Denne jobben har jeg virkelig ønsket meg, og jeg takker kommunen så mye for tilliten. Jeg har lang erfaring fra den store og komplekse organisasjonen Helse Nord, og det håper jeg er en kompetanse som også passer i Bodø kommune. Jeg gleder meg virkelig til å få arbeide kommunikasjonsfaglig i en svært spennende kommune, og ikke minst bli kjent med mine nye kollegaer i kommunikasjonsavdelingen, sier Anne May Knudsen.