I Bodø kommune vaksineres per tiden personer i aldersgruppene 18-24 og 40-44, samt lærere og helsepersonell.

Karin Snøve Wiik, helsesykepleier ved helsekontoret i kommunen, opplyser om at personer i de aktuelle gruppene som har registrert seg for koronavaksine får sms om å bestille seg time for vaksine.

- Vi minner om at hver enkelt selv må bestille time for vaksine, etter at de har mottatt meldingen, sier Wiik.

Hun sier videre at det spesielt i én aldersgruppe er en ganske høy andel av de som får tilbud om vaksine, men som ikke bestiller time.

- Dette gjelder først og fremst personer i aldersgruppen 18-24. I denne aldersgruppen ser vi at 150 av de til sammen 600 som har fått tilbud om vaksine ikke har vært inne og bestilt time, sier Karin Snøve Wiik.