Barnehagen skal ha en helhetlig tilnærming til barnas utvikling. Lek, omsorg, læring og danning skal ses i sammenheng.
Gjennom vår virksomhet vil vi fremme verdier som respekt for menneske og naturen, på åndsfrihet, nestekjærlighet, tilgivelse, likeverd, mangfold, demokrati og solidaritet. Gjennom vår virksomhet vil vi jobbe for at barna skal få holdninger som også er positiv for bærekraftig utvikling, livsmestring og helse.
Vårt arbeid skal utformes i nært samarbeid med barnas hjem.
Barnehages pedagogiske grunnsyn er preget av vårt menneskesyn og læringssyn, et helhetlig læringssyn.
Personalet møter barnas behov for omsorg, trygghet, tilhørighet, anerkjennelse og legger til rette for felleskap.
Dette betyr at barnas utvikling ses som dynamisk, i tett samspill med deres fysiske og mentale forutsetninger samt miljøet de vokser opp i. Barn er sosiale aktører som selv bidrar til egen og andres læring.
Samspill og fellesskap er avgjørende for barns utvikling og læring. Alle barn skal bli sett, hørt og møtt med respekt.
Vi anerkjenner at alle er unike.
Barndommen har en egen verdi som danner plattform for resten av livet.