Stadiontunet sykehjem og bofellesskap
Vi ønsker å skape gylne øyeblikk hånd i hånd med trygg omsorg og god sykepleie.
Vi jobber systematisk og målrettet med å leve etter, oppfylle og videreutvikle kriterier, prosedyrer og rutiner for å kunne yte god individbasert omsorg. Vi legger til rette for livsglede og livskvalitet i hverdagen for våre pasienter sammen med deres nærmeste. Sammen er vi sterke!
Stadiontunet sykehjem og bofellesskap har 56 langtidsplasser for eldre, somatisk syke og pleietrengende fordelt på 3 avdelinger. 41 beboere i bokollektiv, samt vedtaksbaserte hjemmetjenester til beboere i leiligheter i samme bygg som bokollektivene. I 1.etg er det dagsenter.
Avdelinger
- 2.etg – 416 07 295
- 3.etg – 974 04 474
- 4.etg – 416 07 294
- Dagplass – 75 55 58 54
- Kjøkken - 75 55 58 55
- Kollektivet Gamle Riksvei 18
- 2.etg dag og kveld: 900 34 209
- 3.etg dag og kveld: 481 06 995
- 4.etg dag og kveld: 480 91 567
- natt: 902 67 623
Det foregår mye frivillig aktivitet rundt på sykehjemmet. Ønsker du å vite mer? Gå inn på frivillig.no eller ta direkte kontakt med kontaktperson for sykehjemmet. Vi har også ei kantine i 1.etg som er åpen for alle mellom kl 10.30 og 14.00 som serverer lunsj og varmmat/middag på hverdager. Vi har egen tilsynslege i hver avdeling som er på sykehjemmet 1 dag i uken og tilgjengelig på hverdagene. Det vil alltid være 1 sykepleier på vakt som har det faglige ansvaret. Flere av våre sykepleiere er videreutdannet innenfor ulike fagområder som geriatri, diabetes, demens og sår. Vi har også dyktige helsefagarbeidere. Flere av dem har i tillegg videreutdanning innenfor geriatri, demens, kreftomsorg og lindrende pleie og ernæring. Hos oss er det ansatt en frivillighetskoordinator er til stede annenhver uke. Vi streber etter å bli bedre og få høyere kompetanse, for få til dette har vi kurs og fagdager, og ukentlig internundervisninger. Gjesteparkering på oppmerkede plasser eller i Hålogalandsgata Brukerrådet skal være et bindeledd mellom beboere og personalet i sykehjemmet og kommunens politiske og administrative ledelse. Brukerrådet skal bidra til at beboerne får innflytelse på driften av sykehjemmet gjennom å ta opp aktuelle saker i rådet og med sykehjemmets ledelse. Brukerrådet skal medvirke til at sykehjemmet driftes etter lover, forskrifter og kommunens målsettinger vedtatt i kommunens handlingsplan. Tilbud
Kantine
Kompetanse
Vi har flere dyktige vikarer, lærlinger og studenter. Transport og parkering
Brukerråd
Ved kommunale institusjoner og bofelleskap moderniseres pasient- og ansattevarslingsanleggene. De nye anleggene legger til rette for individuelle tilpasninger basert på den enkelte pasient/brukers behov. Det finnes to ulike typer anlegg fra to ulike leverandører, henholdsvis Sensio AS og Hepro AS. For nærmere informasjon Anleggene sender varsel til personalet ved ulike hendelser. Både pasient/bruker og personalet kan tilkalle hjelp via ulik sensorikk, og varslene går til personalets smarttelefoner. Personalet behandler varslene, og gir pasient/bruker nødvendig bistand. Institusjoner og bofelleskap med moderniserte anlegg informerer om dette ved innflytting. Alle pasienter/beboere kartlegges for å se hvilke behov vedkommende har og hvilken funksjonalitet på anleggene som kan dekket dette behovet. Den mest vanlige funksjonaliteten er beboer alarm i form av armbånd og RoomMate i form av sensor montert på vegg. For informasjon om funksjonalitet ta kontakt med personalet. Aktiv funksjonalitet er dokumentert i tiltaksplanen til den enkelte pasient/beboer. Tiltaksplanen ligger i den elektroniske pasientjournalen til den enkelte pasient/beboer.Pasient- og ansattevarsling
Hvordan fungerer anleggene?
Hvordan vet jeg om institusjonen/bofelleskapet jeg bor i har nytt anlegg?
Hvordan får jeg vite hvilken funksjonalitet jeg eller den jeg er pårørende til har?