- Søknadsperioden åpner 15. august hvert år.
- Søknadsfrist: kommunen må motta søknad innen 15. oktober.
- Ordningen gjelder for studenter som har meldt flytting før 1. juli samme år. Melder du flytting etter 1. juli, må du vente til året etter for å søke om tilskuddet.
- Ønsker du å søke på ordningen, send søknad med vedleggene som kreves, på e-post til karoline.nilssen@bodo.kommune.no
- Det er ikke mulig å sende dokumentasjon på vegne av andre.
- Søknad sendes til karoline.nilssen@bodo.kommune.no
- Endelig behandling av søknaden krever at søkeren møter opp personlig i innbyggertorget i Bodø rådhus, Torvgata 9, 8006 Bodø, og fremlegger studiebevis.
Hvem kan søke?
Ordningen gjelder fulltidsstudenter (jfr. Lånekassens definisjon) ved campus Bodø, knyttet til Nord universitet, UiT – Norges arktiske universitet, eller politihøgskolen, og har meldt flytting til Bodø kommune.
NB! Ordningen har ingen tilbakevirkende kraft og gjelder derfor kun for flytting til Bodø fra 2025 og fremover.
Hva kan det søkes om?
Engangs bostedregistreringstilskudd på 6.000 kroner.
Søknaden må inneholde:
- Fullt navn
- Personnummer (11 siffer)
- Folkeregistrert adresse i Bodø
- Studieretning
- Kontonummer
Vedlegg:
- Dokumentasjon på at du er fulltidsstudent. Dette finner du på Samordna opptak
- Dokumentasjon på betalt semesteravgift
- Bostedsattest. Denne dokumenterer folkeregistrert adresse i Bodø. Bestilles på «min side» på Person - Skatteetaten
- Adressehistorikk. Denne dokumenterer hvor du har bodd. Bestilles på «min side på Person - Skatteetaten
Har du spørsmål om ordningen?
Send e-post til karoline.nilssen@bodo.kommune.no