Slik mottar du faktura fra Bodø kommune
Bodø kommune sender primært ut faktura digitalt. Det betyr at faktura kan mottas som avtalegiro, e-faktura, Vipps regning, i din digitale postboks (Digipost eller eBoks) eller som vedlegg i en e-post.
Hvis digital faktura ikke er mulig, blir fakturaen levert som papirfaktura i postkassen din.
Se dine fakturaer
Har du mottatt sak om inkasso fra Bodø kommune?
I vår selvbetjeningsportal for inkasso kan du:
- se saken
- komme i kontakt med saksbehandler
- søke nedbetalingsavtale eller utsettelse
- se saldo for dine inkassokrav
- finne konto- og KID-nummer
- klage (registrere innsigelse)
Logg på: Selvbetjeningsportal – inkasso
Dersom du ikke har inkassosak hos oss, kommer du ikke inn i portalen.
Hvis du av ulike grunner ikke kan logge deg inn i selvbetjeningsportalen, kan du sende oss en e-post: inkasso@bodo.kommune.no.
Kontonummer inkasso
Ta kontakt
Vi oppfordrer alle som har betalingsproblemer for sine forpliktelser til kommunen om å ta kontakt så raskt som mulig. Da kan vi sammen finne en løsning. Ta kontakt via selvbetjeningsportalen eller ring oss, se kontaktinformasjon nederst på siden.
Lovbestemt pant
Lovbestemt pant er en panterett som oppstår med hjemmel direkte i loven, uten at det behøves avtale mellom partene (kontraktspant) eller at det besluttes av offentlig myndighet (utleggspant).
Kommunale eiendomsgebyr har lovbestemt pant i eiendom.
Parkeringsgebyr har lovbestemt pant i kjøretøy.