Hovdejordet sykehjem
Vi har fokus på hver enkeltes levde liv, kreativitet i hverdagen og vi prioriterer fagutvikling. Vi har tro på å dyrke den gode galskapen og finne de gode øyeblikkene og de gode stundene. Vi ønsker at pasienter og pårørende skal oppleve å bli sett og hørt hos oss.
Om sykehjemmet
Hovdejordet sykehjem har 41 beboere fordelt på tre etasjer.
I tredje etasje er det en forsterket skjermet avdeling med plass til 8 personer, og åpnet høsten 2020.
Sykehjemmet er spesielt tilrettelagt for personer med demens og har små og store tilpassede avdelinger. De minste for 6 personer. De største for 12 personer.
Vi har en stor fin hage med et flott grillhus som benyttes hele året. Hagen har også en asfaltert gangvei for små gåturer. Hagen benyttes av hele sykehjemmet.
Hovdejordet sykehjem er ett sertifisert livsgledehjem.
Det foregår mye frivillig aktivitet rundt på sykehjemmet. Ønsker du å vite mer? Gå inn på frivillig.no eller ta direkte kontakt med frivillighetskoordinator på sykehjemmet. Vi har egen tilsynslege som er på sykehjemmet 1 dag i uken. Pårørende inviteres til samarbeidsmøter med lege etter ønske. Det vil alltid være 1 sykepleier på vakt som har det faglige ansvaret. Flere av våre sykepleiere er videreutdannet innenfor ulike fagområder som geriatri, diabetes, demens, palliasjon og psykisk helse. Vi har også en vernepleier med utdanning i psykisk helse. Vi har også dyktige helsefagarbeidere. Flere av dem har videreutdanning innenfor geriatri, demens, kreftomsorg og lindrende pleie. Vi har flere dyktige vikarer, elever, studenter og andre. Vi streber etter å bli bedre og få høyere kompetanse, for få til dette har vi internundervisninger, kurs og fagdager. Brukerrådet skal være et bindeledd mellom beboere og personalet i sykehjemmet og kommunens politiske og administrative ledelse. Brukerrådet skal bidra til at beboerne får innflytelse på driften av sykehjemmet gjennom å ta opp aktuelle saker i rådet og med sykehjemmets ledelse. Brukerrådet skal medvirke til at sykehjemmet driftes etter lover, forskrifter og kommunens målsettinger vedtatt i kommunens handlingsplan. Brukerrådene skal ha fem medlemmer med personlige varamedlemmer. To av medlemmene oppnevnes av bystyret, fortrinnsvis blant bystyrets medlemmer. Ett medlem velges av og blant de ansatte ved institusjonen/boformen. To velges blant beboere på institusjonen, eventuelt blant beboernes pårørende. Leder utpekes av bystyret. Nestleder velges av beboerrådet i deres første møte. Medlemmene og varamedlemmene velges for den kommunale valgperioden. Tilbud
Kompetanse
Brukerråd
Brukerrådet ved: Navn Telefon E-post
Bo-Godt Astrid Tove Olsen 952 79 775 astridtoveolsen@gmail.com
Furumoen sykehjem Gjermund Gryt 909 88 808 gjgr289@gmail.com
Hovdejordet sykehjem Astrid Tove Olsen 952 79 775 astridtoveolsen@gmail.com
Mørkved sykehjem Bente Haukås 472 36 697 bente.haukaas@gmail.com
Gamle Riksvei 18 Ingunn Korsaksel 957 70 326 ingfjell@online.no
Sentrum sykehjem Tommy Wisth tommy.wisth@bodo.kommune.no
Stadiontunet sykehjem Elsa Ericksen Øverland 412 21 306 elloerov@gmail.com
Straumbo bokollektiv Sverre Ellingsen 980 69 346 svellings@gmail.com
Sølvsuper helse- og velferdssenter Monica Tangen monicatangen@gmail.com
Tverlandet Evy Jeremiassen 975 97 055 evyjere@online.no
Vollsletta sykehjem Tord Henriksen 958 60 204 tord.henriksen@nordlandssykehuset.no
Ved kommunale institusjoner og bofelleskap moderniseres pasient- og ansattevarslingsanleggene. De nye anleggene legger til rette for individuelle tilpasninger basert på den enkelte pasient/brukers behov. Det finnes to ulike typer anlegg fra to ulike leverandører, henholdsvis Sensio AS og Hepro AS. For nærmere informasjon Anleggene sender varsel til personalet ved ulike hendelser. Både pasient/bruker og personalet kan tilkalle hjelp via ulik sensorikk, og varslene går til personalets smarttelefoner. Personalet behandler varslene, og gir pasient/bruker nødvendig bistand. Institusjoner og bofelleskap med moderniserte anlegg informerer om dette ved innflytting. Alle pasienter/beboere kartlegges for å se hvilke behov vedkommende har og hvilken funksjonalitet på anleggene som kan dekket dette behovet. Den mest vanlige funksjonaliteten er beboer alarm i form av armbånd og RoomMate i form av sensor montert på vegg. For informasjon om funksjonalitet ta kontakt med personalet. Aktiv funksjonalitet er dokumentert i tiltaksplanen til den enkelte pasient/beboer. Tiltaksplanen ligger i den elektroniske pasientjournalen til den enkelte pasient/beboer.Pasient- og ansattevarsling
Hvordan fungerer anleggene?
Hvordan vet jeg om institusjonen/bofelleskapet jeg bor i har nytt anlegg?
Hvordan får jeg vite hvilken funksjonalitet jeg eller den jeg er pårørende til har?
Avdelinger
- Bogruppe 1: 948 66 758 / 948 84 920
- Bogruppe 2: 948 85 826 / 469 09 948
- Bogruppe 3: 469 11 596 / 476 19 564
- Bogruppe 4: 482 10 774 / 902 43 454
- Bogruppe 5 mellom: 482 49 569
- Bogruppe 5a: 469 09 398
- Bogruppe 5b: 469 10 845
3.etg
Natt
- Natt 1 (1. og 2. etg) - 469 16 242
- Natt 2 (1. og 2. etg) - 469 20 193
- Natt 3 (1. og 2. etg) - 469 39 667
- Natt 1 (3.etg) - 469 03 683
- Natt 2 (3.etg) - 469 04 698