Festivalen skulle opprinnelig vært før påske, men ble utsatt på grunn av korona.

Sentralt i årets festival er flere digitale innslag, som viser hva elevene har holdt på med hjemme i koronaperioden. Vi presenterer Kulturskole-TV, digital utstilling og skolens egen digitale kulturskoleblues. Disse har premiere mandag 8. juni og du finner dem på kulturskolens nettsider og sosiale media.

Kulturskole-tv har elevene utviklet selv, og de har sendt inn klipp fra aktiviteter i hjemmeskoletiden. Se fram til mange flotte og kreative innslag fra kulturskolens elever. Kulturskole-TV har premiere mandag 8/6 kl. 1900 og sendinger hver dag, hele uken.

Digital utstilling viser hva elevene på visuell kunst har holdt på med både før og under koronatiden. Elevene har sendt inn bilder og tegninger ut fra oppgaver de har fått, og dette er satt sammen til en flott digital utstilling som er tonesatt av kulturskolelever på musikk. Utstillingen åpner på nett mandag 8/6 kl 1800, og er åpen hele uken.

Kulturskoleblues er digitalt samspill hjemmefra, hvor elevene har gjort opptak hver for seg, og sendt inn. Det hele er satt sammen til en rockende frisk 12-takters blues i E, komponert av gitarlærer Jimmy Iversen. Premiere på nettsiden mandag 8/6 kl 1700, og du kan høre blues hele uken.

Torsdag 11/6 er det festivaldag med ulike aktiviteter i sentrum. Det blir lunsjkonserter i Folkeforumet i rådhuset kl. 1100, 1130 og 1200 (lukket arrangement pga smittevernhensyn), konserter på Tusenhjemmet onsdag og torsdag kl. 1800 (kun for inviterte gjester pga. smittevernhensyn), og gatemusikk og kunst i gågata (torget, Glasshuset, i gågaten nedenfor) torsdag kl. 1700.

Ordinær undervisning

En rekke av elevene vil ha ordinær, etterlengtet, fysisk undervisning i festivalen, noe flere har sett fram til etter en lang koronaperiode. Mange av elevene har levert festivalbidrag hjemmefra, og bidrar dermed aktivt i festivalen gjennom de digitale innslagene som publiseres i festivalen.

Hvilken aktivitet elevene skal ha kommende uke er etter avtale med faglærer.

Vi ønsker alle velkommen til festival!

Følg festivalen fra våre nettsider: