Innkjøpskontoret i Bodø kommune har ansvaret for:

  • Inngåelse av rammeavtaler
  • Bistand til tjenesteenhetene i større anskaffelsesprosjekter
  • Opplæring og veiledning innenfor anskaffelser, lov og regelverk om offentlige anskaffelser
  • Opplæring i Ajour Innkjøpsportal for godkjente bestillere i kommunen
  • Bodø kommune er vertskommune for en felles samordnet innkjøpstjeneste i Salten, SIIS

Sentrale oppgaver:

  • Koordinering av anskaffelser, herunder rammeavtaler, større investeringskjøp og rådgivning i innkjøpsspørsmål
  • Veiledning og opplæring i lov og forskrifter om offentlige anskaffelser
  • Utarbeidelse og utvikling av konkurransegrunnlag/avtaler Videreutvikling av et tverrfaglig innkjøpssamarbeid med tjenesteenhetene i kommunene
  • Oppfølging og gjennomføring av anskaffelsesprosesser
  • Informasjon og veiledning til avdelingene/tjenesteenhetene
  • Leverandørutvikling