Først ut under massevaksineringen er personer over 85 år. Dette etter prioriteringsrekkefølgen for koronavaksine som sentrale myndigheter har bestemt.

Neste uke (uke 4) vil flere i denne aldersgruppen få vaksine i Bodø.

- De neste som får tilbud om vaksine vil få beskjed om dette over helgen, og det kan dessverre bli på kort varsel. Beskjed blir gitt på sms eller telefon, sier Stian Wik Rasmussen.

Bodø kommune vil gi vaksiner så langt det er tilgjengelige doser.

Massevaksineringen skjer i egne lokaler i andre etasje på Bodø storsenter på Stormyra, like ved Nordlandshallen.

Informasjon om registrering
Alle over 18 år som ønsker koronavaksine, må registrere seg i vaksinasjonskø.

For å få registrere seg i vaksinasjonskø, for koronavaksine i Bodø, er det opprettet et digitalt registreringssystem.

Ettersom kommunen foreløpig ikke vet hvor mange vaksiner som vil være tilgjengelig til enhver tid, vil det ikke fungere som en vanlig timebestilling.

I tillegg er det åpnet en egen telefonlinje for dem som ikke har mulighet til å registrere seg direkte på nett. Åpningstiden for telefonen er mandag-fredag 10:00-15:00.

Her finner du mer informasjon: