Lørdag har det kommet positive svar på koronaprøver av to personer i Bodø.

Det opplyser helsesjef Stian Wik Rasmussen og kommuneoverlege Jim Andre Dahl i Bodø kommune.

De to personene har vært på reise i et område i Europa med vedvarende smitte.

- Begge personene har milde til moderate symptomer. De er ivaretatt av kommunal helsetjeneste og må være hjemme i isolat. Kommunen er nå i gang med smitte-oppsporing, sier Jim Andre Dahl som har vært i kontakt med de to lørdag ettermiddag.

Man antar at de to personene er blitt smittet av koronaviruset under den aktuelle reisen.

Det ble fredag tatt koronaprøver av fire nye personer i Bodø, og nå har altså to av prøvene kommet tilbake med positivt svar.

Dette er de to første positive prøvesvarene på koronavirus av personer i Bodø.

Det er også besluttet å ta seks nye koronaprøver av personer i Bodø, som følge av at det er kommet telefoner inn til Bodø kommunes korona-telefon lørdag.

Totalt er det i Bodø nå tatt koronaprøver av over 20 personer.

Se også: bodo.kommune.no/Informasjon-om-koronaviruset/