Fredag klokken 18.00 ble det stengt for forhåndsstemming i Bodø kommune, til årets kommune- og fylkestingsvalg.

Da var det registrert 8.041 forhåndsstemmer.

- Det er bedre enn ved forrige kommune- og fylkestingsvalg, og det er vi fornøyde med, sier Svein Inge Johansen, prosjektleder for valg i Bodø kommune.

Ved kommune- og fylkestingsvalget for fire år siden var antallet forhåndsstemmer 6.345, opplyser prosjektlederen.

Totalt er det 40.919 stemmeberettigede i Bodø kommune.

Valg 2019
Mandag 9. september 2019 er det kommunestyre- og fylkestingsvalg.

I Bodø har man kunnet stemme i noen valgkretser også søndag 8. september.

Mandag 12. august startet den ordinære forhåndsstemmegivningen, og forhåndsstemmingen varte fram til og med fredag 6. september.

I Bodø kommune har man kunnet forhåndsstemme i Stormen konserthus og på Servicetorget i Misvær, og i tillegg har det vært muligheter til å forhåndsstemme på ulike institusjoner i Bodø i denne perioden.

• Valg 2019: Her finner du oversikt over alle valglokaler i Bodø kommune, tidspunkter og annen informasjon knyttet til årets kommune- og fylkestingsvalg.