Statsråden var invitert av Bodø kommune for å bli orientert om «Ny by – Ny flyplass»-prosjektet.

I Bodø fikk Hareide blant annet bli med på rib-tur rundt Bodø-halvøya for å se nærmere på det aktuelle området for en framtidig ny flyplass og ny bydel.

- Det er et utrolig spennende prosjekt. Det er stort og omfattende, men jeg mener det er helt rett tenkning, sa statsråden til media i forbindelse med rib-turen – i det fine sommerværet denne junidagen i Bodø.

Med på rib-turen var ordfører Ida Pinnerød, gruppeleder Bente Haukås for KrF i bystyret, gruppeleder Lars Vestnes for Høyre i bystyret, tidligere ordfører Ole Hjartøy, rådmann Rolf-Kåre Jensen og prosjektsjef Irene Skiri i Bodø kommune, samt media og flere representanter fra departementet.

Etter båtturen deltok Knut Arild Hareide på et møte på rådhuset med gjennomgang av prosjektet, før statsråden igjen møtte media denne onsdagen.