Her kan du se onsdagens pressebrief fra rådhuset i Bodø:

Tirsdag 14.04:  Ingen nye smittetilfeller.
Det er ikke registrert noen nye smittetilfeller i Bodø siste døgn. Det opplyste kommuneoverlege Kai Brynjar Hagen under tirsdagens pressebrief fra Bodø kommune.

I perioden fra 2. mars og til og med 12. april er 1.285 personer testet i Bodø kommune. Det vil si cirka 2,5 prosent av befolkningen, noe som er litt mer enn i landet for øvrig, fortalte smittevernoverlegen videre.

Ordfører Ida Pinnerød opplyste deretter om hvordan Bodø kommune jobber med å forberede at barnehager og barneskoler skal åpnes igjen.

Her kan du se tirsdagens pressebrief i opptak:

Mandag 13.04: Ett nytt smittetilfelle i Bodø
Siste døgn er det registrert ett nytt tilfelle av korona-smitte i Bodø.

- Vedkommende er smittet ved nærkontakt og det er smittetilfelle nummer 29 i Bodø, sier helseleder Stian Wik Rasmussen.

Søndag 12.04: Ingen nye smittetilfeller i Bodø
I Bodø er det ikke meldt om nye tilfeller av korona-smitte siste døgn, opplyser helseleder Stian Wik Rasmussen i Bodø kommune, søndag. Dermed er det fortsatt registrert totalt 28 tilfeller i Bodø.

Lørdag 11.04: Ingen nye smittede i Bodø
I Bodø er det ikke meldt om nye tilfeller av korona-smitte siste døgn, og dermed er det fortsatt 28 personer som har fått påvist korona i Bodø, opplyser helseleder Stian Wik Rasmussen i Bodø kommune.

Fredag 10.04: Ett nytt smittetilfelle i Bodø

- Det er registrert ett nytt tilfelle av korona-smitte i Bodø siste døgn, sier helseleder Stian Wik Rasmussen i Bodø kommune.

Man er rimelig sikker på smittekilde, og som følge av det er flere personer i karantene.

Til sammen er det 28 personer som har fått påvist korona (COVID-19) i Bodø.

Torsdag 09.04: To nye smittede
Siste døgn er det to nye smittetilfeller i Bodø.  Det opplyser helsesjef Stian Wik Rasmussen i Bodø kommune torsdag.

Ett av tilfellene er ventet nærkontakt, mens den andre er lokal med ukjent smittekilde.

Til sammen er det nå 27 smittetilfeller i Bodø kommune.