• Se sendingen fra gullfeiringen i Bodø i opptak nederst.

- Vi har vært i beredskap for gullfeiring lenge, sier styremedlem i FK Bodø/Glimt, Tor-Arne Aga.

Nå er det endelig klart at Glimt er seriemestere, og slik blir det første og impulsive opplegget for deg som vil være med å hylle klubben!

Når Glimt lander på Bodø lufthavn mandag formiddag blir spillerne kjørt i en seriemester-dekorert buss fra flyplassen til rådhuset.

Gullruta
Det kommer til å være politieskorte foran og bak bussen, og gullruta vil gå via Aspmyra, gjennom Hålogalandsgata og videre gjennom Bankgata og til rådhuset.

- Det er på denne ruta vi håper at publikum møter fram, med Glimt-skjerf og flagg, og heier på sine helter, sier arrangementsansvarlig Ørjan Heldal i FK Bodø/Glimt.

Vil spre publikum
Spillerne kommer ikke til å gå igjennom flyplassterminalen, men blir altså hentet med egen buss inne på flyplassen.

- På grunn av koronapandemien er det ikke lov å samle større folkemengder på ett sted, og det er derfor vi ber om at folk ikke møter opp på flyplassen, men sprer seg langs hele ruta, og holder en meters avstand, sier kommuneoverlege Tor Claudi Bodø kommune.

Kart

Livestream
På rådhuset blir spillerne ønsket velkommen av ordfører Ida Pinnerød til en mottakelse som på grunn av smittevernhensyn er lukket for publikum.

- For at folk likevel skal kunne være med på både mottakelsen og på seiersferden fra flyplassen til rådhuset kommer vi til å streame arrangementet hele veien fra flyplassen til programmet på rådhuset er over, sier kommunikasjonssjef Tord Berthinussen i Bodø kommune.

Dersom alt går etter planen vil programmet denne mandagen starte cirka klokken 12:15, og uansett om du bor i Bodø eller andre steder i Nord-Norge, landet eller verden vil man få muligheten til å følge livestreamen via klubbens og kommunens nettsider og andre kanaler.

- For historiebøkene
Det er FK Bodø/Glimt, SpareBank 1 Nord-Norge og Bodø kommune som går sammen om å legge til rette for å delta på hyllesten av Nord-Norges første seriemester gjennom tidene.

- Glimt gjør virkelig nordlendingene stolte. Et seriemesterskap er et øyeblikk for historiebøkene som må markeres, derfor er SpareBank 1 Nord-Norge som generalsponsor med på å legge til rette for en hyllest av gull-laget, sier banksjef Per Martin Olsen i SpareBank 1 Nord-Norge.

Se sendingen i opptak her: