I denne nye konsertserien er det til sammen planlagt seks konserter høsten 2020 og våren 2021. Konsertene er et samarbeid mellom Bodø kommunes prosjekt Kulturveien og Arktisk Filharmoni.

- Konseptet er at det skal tilbys unike kulturopplevelser i kombinasjon med lokalprodusert mat og drikke, og konsertene blir varierte med tanke på innhold og målgruppe, sier Susanne Estensen, prosjektmedarbeider i prosjektet Kulturveien i Bodø kommune.

- Det vil bli både små og større konserter på ulike lokaliteter langs Kulturveien, sier Estensen.

Første konsert i rekken blir på Urtehagen i Misvær allerede søndag 23. august.

- Da spiller en trio fra Arktisk Filharmoni tolkninger av Evert Taube og en rekke «evergreens», forteller Estensen.

Urtehagen serverer kortreist tapastallerken med lokale råvarer som varmrøkt laks fra Lakselva i Misvær, omelett med egg fra Demmo gård, kjøttlefse med kjekjøtt fra Misværgeitas delikatesser.

Trioen fra Arktisk Filharmoni består av Ellen Jenssen (fløyte), Martin Högbert (gitar) og Ingvild Maria Medhus (bass). Martin Högbert kommer fra Bodø Rhythm Group.

Konsertene vil fortløpende blir annonsert på Kulturveiens hjemmeside: www.kulturveien.no og Kulturveiens facebookside.

- Vi gleder oss til å vise frem Kulturveien til publikum og musikerne fra Arktisk Filharmoni, sier Susanne Estensen.

Planlagte konserter i serien «Musikk Langs Kulturveien»:

23. august: Urtehagen på Tofte (Misvær) kl. 14.00

12. september: Bjørns Pub (Skjerstad) kl. 14:00

18. desember: Misvær kirke kl. 1900

19. desember: Skjerstad kirke kl. 17:00

(I tillegg planlegges konsert på Graddholmen våren 2021 og familiedag i Vestvatn.)