Bodø kommunes tilskuddsordninger har som formål å stimulere til fysisk aktivitet, trivsel i nærmiljøet og naturopplevelser for alle.

Bodø kommune har kroner 530 000,- til fordeling gjennom de to tilskuddsordningene fysisk aktivitet og private anlegg i 2020. Det kan gis tilskudd på inntil 50 prosent av dokumenterte kostnader opp til kroner 50 000,-.

Informasjon om tilskudd til fysisk aktivitet og private anlegg samt søknadsskjema finnes på kommunens hjemmeside. Søknadsskjemaet krever innlogging via ID-porten:

Vilkår for utbetaling av tilskudd:

• Tilskudd utbetales under forutsetning av at tiltaket gjennomføres i samsvar med søknaden. Ved vesentlige endringer skal saksbehandler i kommunen kontaktes før tiltaket gjennomføres.
  • Hvis tilskuddet ikke benyttes i samsvar med forutsetningene, kan tilskuddet bli redusert.
  • Det kan ikke søkes om nye tilskudd før rapport og regnskap for tidligere søkte tilskudd er levert inn før fristen.
  • Alle som innvilges støtte bes å opplyse om at tiltaket er støttet av Bodø kommune.
  • Søker har ansvar for å rapportere senest 1. november i tilskuddsåret.

Tilskudd 2020:

Søknadsfristen for tilskudd i 2020 er 15. desember 2019.

Kontaktperson: Aviâja Kleist. Tlf: 90 40 09 72. E-post: aviaja.kleist@bodo.kommune.no

Andre relevante tilskuddsordninger:

Fylkeskommunale tilskudd til friluftstiltak: Søknadsfrist er 1. februar. Søknadskjema finnes på Nordland fylkeskommunes nettside; www.nfk.no under fanen for tilskudd.

Statlige midler til friluftsaktivitet: Søknadsfrist 15. januar. Søknad leveres via elektronisk søknadssenter. Det kan også søkes om spillemidler fra Norsk Tipping.