- Vi er nødt til å be om at man møter mest mulig presis til timen man har fått for vaksine. Vi har selvsagt forståelse for at man ønsker å være ute i god tid, men dersom det blir for mange som møter opp lenge før avtalt tid, så blir dette utfordrende med tanke på smittevern, sier helseleder Stian Wik Rasmussen i Bodø kommune.

- I tillegg må vi minne om at alle skal ha med seg munnbind. Dette gjelder også for eventuelle ledsagere eller pårørende, sier Rasmussen.

Massevaksineringen skjer i egne lokaler i andre etasje på Bodø storsenter på Stormyra, like ved Nordlandshallen.

Først ut under massevaksineringen er personer over 85 år. Dette etter den strenge prioriteringsrekkefølgen for koronavaksine som sentrale myndigheter har bestemt.

- Vi gir vaksiner så langt vi har doser, og torsdag er det cirka 150 som får vaksine, sier Stian Wik Rasmussen.

Tirsdag åpnet det for registrering for å melde sin interesse for koronavaksinen i Bodø kommune. Denne registreringen skjer på nett. I tillegg åpnet det onsdag en egen telefonlinje for dem som ikke har mulighet til å registrere seg direkte på nett.

Så langt har om lag 12.500 Bodø-væringer over 18 år registrert seg.

- Registrer deg i vaksinekøen så snart som mulig, så hjelper du oss med å planlegge massevaksineringen, sier Stian Wik Rasmussen.

LES MER OM KORONAVAKSINERING I BODØ HER:

: