Det er besluttet av kriseledelsen i Bodø kommune mandag ettermiddag.

Krav om munnbind på flyplassen opphører
Krav om bruk av munnbind så lenge man oppholder seg på Bodø lufthavn opphører fra og med tirsdag 19. januar.

Dette var en lokalt vedtatt midlertidig forskrift som smittevernoverlegen i samråd med kriseledelsen i

Bodø kommune innførte fra 5. januar og til og med 18. januar.

Haller åpnes
Bodø kommune er glad for at treninger og fritidsaktiviteter for barn og unge nå kan komme i gang igjen. Både ute og inne.

I Bodø kommune vil idrettshaller og basseng som har vært stengt, nå åpne igjen for aktivitet for barn og unge under 20 år.

Gult nivå på skolene
Ungdomsskoler og videregående skoler i Bodø går tilbake fra rødt nivå og til gult nivå av smitteverntiltak.

Gult nivå er mindre strengt enn det røde nivået, men fortsatt vil det være nødvendige smitteverntiltak ved skolene.

Overgangen tilbake til gult nivå for ungdomsskolene i Bodø kommune vil av praktiske grunner iverksettes så raskt som mulig, fra onsdag 20. januar.

- Jeg er veldig glad for at vi kan ta mer av hverdagen tilbake igjen, og spesielt glad for at barn og unge kan møtes til aktiviteter og trening. Når det gjelder ungdomsskolene og videregående skoler så er det bra at de kan igjen kan være på gult nivå og dermed en litt mer vanlig skolehverdag, sier ordfører Ida Pinnerød i Bodø kommune.