- Dette gjelder for alle vannabonnenter fra Saltstraumen vannverk - fra områdene Skålbones til Valnes, sier drifts- og produksjonssjef Bjørn-Inge Ingvaldsen, Teknisk avdeling i Bodø kommune

I varselet heter det følgende:

«Grunnet avvik i vannprøver som er tatt i Saltstraumen vannverk innføres det kokepåbud på drikkevann i forsyningsområdet. Vi jobber for å løse problemet. Oppheving av kokevarselet vil bli varslet.»

- Hva avvikene gjelder, er vi usikre på, men vi sender vannprøvene til videre analyser for å være på den sikre siden, og i denne sammenhengen sendes det ut kokevarsel, sier Bjørn-Inge Ingvaldsen.

Svarene på vannprøvene som er sendt videre til analyse, er ventet tilbake på tirsdag, ifølge Ingvaldsen.

- Vi fortsetter å ta flere vannprøver, og ber alle berørte husstander forholde seg til kokevarselet helt til det kommer varsel om oppheving, sier Bjørn-Inge Ingvaldsen.