Tirsdag var det klart for markering av oppstart for byggingen av ny skole og barnehage i Mørkvedbukta.

Ordfører, rådmann og flere representanter fra både politisk og administrativ ledelse i Bodø kommune, deltok på markeringen.

Det gjorde også representanter fra FAU og representanter fra totalentreprenør Gunvald Johansen Bygg.

Ordfører Ida Pinnerød fikk hjelp til å ta de første spadetakene fra femåringene Ida, Magnus, Aron, Emma, Julia, Amal og Muna fra Mørkvedlia barnehage, og fra de to elevrådsrepresentantene Gustav (11) og Sofie (11) fra Støver skole.

Totalentreprenør Gunvald Johansen Bygg setter nå i gang med forberedende arbeid, og melder om at gravemaskinene vil være på plass i området i løpet av et par uker.

Nye Mørkvedbukta skole skal etter planen ha plass til 420 skoleelever og være en skole for elever fra 1. – 7. trinn med to klasser på hvert trinn, mens den nye barnehagen vil ha 120 barnehageplasser fordelt på 6 avdelinger.

Den nye skolen og barnehagen er planlagt å stå ferdig til skolestart høsten 2021, og det skal også klargjøres et byggetrinn 2 til en ny ungdomsskole i det samme området.