Massevaksineringen mot koronavirus (covid-19) fortsetter i Bodø. Her er en oppdatering:

- Fredag fikk vi beskjed om at det kom 450 flere vaksinedoser til Bodø denne uka. Det betyr at vi kommer litt lengre i vaksineringen denne uka, enn planlagt, sier kommuneoverlege Tor Claudi i Bodø kommune.

Denne uka får beboere på sykehjem i Bodø sin dose nummer to av koronavaksinen, og nå er også personer i aldersgruppen over 82 år kalt inn til vaksinering. I tillegg vil utvalgte grupper av helsepersonell bli prioritert, opplyser kommuneoverlegen.

- Med flere vaksinedoser tilgjengelig denne uka enn først antatt, betyr det at vi kan begynne å vaksinere personer under 80 år fra og med neste uke, sier Tor Claudi.

LES OGSÅ: Vaksineplan uke 5