Nyttårsfeiring i Rensåsparken, i regi av kommunen, har vært en fast tradisjon i over 20 år.

På grunn av koronasituasjonen og de gjeldende smittevernreglene vil det ikke bli et vanlig nyttårsarrangement i Rensåsen 2021. Derimot vil også årets nyttårsfeiring bli gjennomført som et digitalt arrangement, og sendingen vil være tilgjengelig via Bodø kommunes nettside, youtubekanal og facebookside. Sendingen vil også tilbys media.

Sendingen starter som vanlig klokken 18:00 nyttårsaften, og på programmet er tale fra ordføreren og sang fra Bodø domkirkes ungdomskor. Denne delen av programmet vil altså ikke foregå i Rensåsen.

Bodø kommunes offisielle nyttårsfeiring avsluttes som vanlig med et flott fyrverkeri, men altså uten publikum i Rensåsparken.

På grunn av smittevern må kommunen, i år som i fjor, be folk om ikke å møte opp i Rensåsen, men å følge fyrverkeriet enten fra trappa eller vinduet hjemmefra, eller man kan følge fyrverkeriet direkte via vår livesending på nett. Dette for å unngå store folkeansamlinger med tanke på smittevern.